Facebook Image Map

11 Temmuz 2014 Cuma

Çin Pilavı (Tavuklu Pirinç Salatası) & 14. Gün Ramazan Menüsü



Günaydın Hayırlı Cumalar
Bir haftanın daha sonuna gelmiş olmanın mutluluğu içindeyim:)
Bu güzel Çin Pilavı Yada Pirinç salatası nasıl adlandırmak isterseniz tarifini  bloğa ekledim zannediyordum meğer eklememişim
Bu Güzel pilavı ben Çok sevdiğim arkadaşım Anne Eli Gibi Reyhancığımda ( Linke tıklayarak orjinal tarife ulaşabilirsiniz) gördüm daha önce misafir sofralarında tatma fırsatım olmuştu.Tavuklu halini görünce hemen denedim sonuç tabi ki mükemmel :)
Ana Yemek olabilir,salata olabilir nasıl arzu ederseniz

14.Gün İçin Menü Önerim ise
Kesme Mercimek Çorbası
Soslu Biber Kızartması
Çin Pilavı
Çilekli Çit Pasta



Çin Pilavı

Malzemeler;

Pilav İçin;
1 su bardağı pirinç
2-3 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tereyağ
2 bardak su


1 kemiksiz Tavuk Göğsü
1 Küçük soğan
Tuz

Garnitür İçin;
1 adet salatalık
2 adet sivribiber
Yarım Demetten daha az dereotu
Yarım demetten daha az maydonoz
2-3 tane taze soğan
1 adet havuç
2-3 adet Kornişon turşu
Yarım Limon suyu
Tuz

Hazırlanışı ;
Öncelikle pirinçlerimizi normal pilavı pişirdiğimiz şekilde pişiriyoruz ;
Tereyağ ve sıvıyağı tencereye alıyoruz yıkanmış pirinçlerimizi ve tuzu ilave edip 5-10 dakika kavuruyoruz.Kaynamış suyu  ilave edip suyunu çekene kadar pişiriyoruz.Piştikten sonra Demlenmeye bırakıyoruz
Daha sonra Tavukları bir tencereye koyup üzerini geçecek kadar su ilave ediyoruz
İçine bir adet küçük soğan atıyoruz,tuz ve karabiber ekledikten sonra onları pişirmeye başlıyoruz
Garnitür malzemelerini;salatalık,sivribiber,havuç,kornişon turşu,dereotu, maydanoz ve taze soğanı küçük küçük doğramaya başlıyoruz
Havuçları küp küp doğradıktan sonra  kaynar suda 3-4 dakika haşladım
Daha sonra Pişen tavuklarımızı minik küpler halinde doğradım
Demlenmeye bıraktığımız ılıyan pilavımıza önce tavukları daha sonra doğranmış garnitür malzemelerini ,haşlanmış mısır ,limon suyunu ve birazda tuz ekleyip karıştırıyoruz
Zeytinyağ eklemek isterseniz ekleyebilirsiniz ben gerek görmedim
Çin Pilavımız servis tabağına alıp servis edebiliriz
Afiyet Olsun

5 yorum:

  1. Nefis bir menü,nefis lezzetler..ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. canım pumpulim ellerine sağlık nefis görünüyor :) öpüyorum tatlım...

    YanıtlaSil
  3. beninde kaç zamandır yapamadığım bir lezzet ellerine sağlık canım çok güzel gözüküyor .hayırlı iftarlar..

    YanıtlaSil
  4. değişik bir tariff günlerde kullanılabilir... eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. ellerinize saglik cok nefis oluyor bu tarif

    YanıtlaSil

Blogger veya Gmail hesabı bulunmayan ancak yorum bırakmak isteyen değerli ziyaretçilerim aşağıda bulunan "yorumlama biçimi" kutucuğunu "Anonim" ayarına getirmeleri yeterli olacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...